Prutkoffie

Prutkoffie

dinsdag 10 november 2015

Chocolademelk van Peeze

 Prutkoffie zal vooral veel vertellen over het maken van koffie en mijn ervaring op koffiegebied. Maar soms zal ik ook wel eens over iets anders bloggen dan koffie. Vandaag de chocolademelklatte van Peeze koffie.



Afgelopen twee weken heb ik de drie verschillende smaken van de chocolademelk geprobeerd op Stenden Hogeschool te Leeuwarden. Het is een leuk idee, men krijgt warme melk en een zakje chocolade mee. De inhoud van het zakje doet men bij de warme welk in en roert het geheel door elkaar. De chocolade vermengt zich met de melk en het genieten kan beginnen. Op het zakje staat " pure beleving met echte Belgische chocolade", zal dit ook het geval zijn. De drie smaken zijn: puur, melk en wit.



De eerste die ik heb geprobeerd is de pure chocolade. Pure chocolade vindt ik altijd lekker, dus ik was benieuwd of de andere smaken mij ook konden verrassen. De pure chocolade is heerlijk romig van smaak en niet zoet. De chocolade smaak komt goed naar voren. Het wordt niet ondermijnd door de melk. Pure beleving is hier wel aan de orde.















De witte chocolade heb ik als tweede geprobeerd. Deze chocolademelklatte was erg zoet. Het was meer melk en een zoete traktatie dan het chocolademelk werd. Opzich wel lekker van smaak, maar mijn beleving zegt dat ik deze niet al te vaak zal nemen, omdat de witte chocolade voor mij te zoet is. De pure chocolade vind ik tot nu toe nog de lekkerste.











De melk chocolade heb ik als laatste geprobeerd. Deze chocolade was in vergelijking met de witte chocolade niet zoet. Heerlijk van smaak en vrij romig. Deze beleving van mij is dan ook dat ik de melkchocolade vaker zal drinken. Kan de melk chocolade dan tippen aan de pure chocolade? Jazeker, dat vind ik van wel. Maar toch blijft de pure chocolade mijn favoriet. 










Mijn top drie na het proven van de verschillende smaken:

1. Pure chocolade
2. Melk chocolade
3. Witte chocolade

Puur blijft mijn favoriet, omdat de smaak beter is en lekker romig is. De melk chocolade komt op de tweede plek, omdat ik deze smaak net wat minder smaak heeft dan de pure chocolade. Toch is deze melkchocolade lekker om te drinken. De witte chocolade is uiteindelijk derde geworden. Ik vond het te zoet. Het smaakte ook meer naar warme melk dan dat je de chocolade proefde. Ik kan de chocolademelklatte aanbevelen om eens te proberen. Het is een keer iets anders dan koffie en leuk om te maken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten